Sunday, March 12, 2017

Auzef Sosyoloji Günlüğüm

Merhabalar,

Öncelikle bu blogu açma amacım tamamen kendimi ders çalışmaya motive etme amaçlı olup bir yandan sizlerle paylaşımda bulunarak benzer sıkıntıları yaşayan bizlerin dertlerine derman olmak, belli bir süreç içinde kendi gelişimimi gözlemlemek istiyorum. 

Ben 30'larına dayanmış İstanbul'un keşmekeşinden bunalmış kitap okumayı, seyahat etmeyi, sessizliği, çiçekleri böcekleri seven kendi halinde bir mühendisim. Daha öğrencilik yıllarımda İstanbul Üniversitesinin İkinci Üniversite Sosyoloji Bölümü'nü görmüş lakin harç parasını ödeyemeyeceğim için hep ertelemiştim bu işi. Sonrasında yüksek lisans ve iş koşuşturması derken, bugünlere geldim. Hayatta ertelediğim daha çok şey var onlara da bu süreçte ulaşabilirsem elbet paylaşırım. 

Bölümden biran önce mezun olmak ve bu alanda bir iş sahibi olmak gibi bir derdim yok. Okuduğum süreyi en verimli şekilde geçirmeyi ve bol bol kitap okumayı planlıyorum. Bu nedenle de şimdilik ders çalışma serüvenimi ve okuduğum kitap incelemelerini sizlerle paylaşacağım. 

Umarım keyif alırım. 

Sevgiler..

4 comments:

  1. ..merhabalar sosyoloji benim de okumak istediğim ancak bir türlü fırsat bulup da okuyamadık. İkinci üniversite kapsamında okumayı düşünüyorum bu sene sizce istanbul üniversitesi Auzef in eğitim seviyesi nasıl insana birşeyler katar mı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba,biraz geç oldu kusura bakmayın ama hala seçme şansımız devam ediyor sanırım. Genel olarak Anadolu Üniversitesi'nden daha memnun insanlar. Benim pek karşılaştırma olanağım olmadı. Ancak genel olarak duyduğum şikayet auzef te kitap verilmemesi. Her şey online.Kendim çıktı almak zorunda kaldım çoğu zaman. Anadolu üni de gidip kitaplarınızı alabiliyorsunuz. Çalışma soruları da daha geniş kapsamlı anladığım kadarıyla. Amaç kendine bir şey katmaksa ben okuldan memnunum. Video dersler de çok iyi online hazırlanmış ders notları da. Bu dönem yeniden yazmaya başlayabilirsem hangi video derslerin faydalı olduğunu da paylaşırım.Hocasına göre o da değişiyor.
      Sevgiler,

      Delete
  2. Merhaba aynı bölüm ama dersleri geçemedim siz geçebildiniz mi acaba harç parası nedeni ile kayıt yaptırmadım buğün maalesef işi tamamen ticarete dökmüşler gibi Sizcede öyle mi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hayır ne yazık ki geçemedim. Çünkü ben bıraktım finallere gitmedim. Vize notlarım iyidi ama bıraktım işte!. Size de 1 yıl gecikmeli cevap yazıyorum affedin.
      Onlar işin ticaret boyutunda tabi ki. Doküman hazırla, video çek, slayt hazırla onlara çok masraflı olmasa gerek. Sınav organizasyonları daha zor olabilir. Ama öncelikli amaçlarının 1. si bu uzaktan öğretim platformlarında geride kalmamak 2.si de sizin gibi para olduğunu düşünüyorum.
      Yine de bu konuların bizi bağlamaması lazım. Sınavlar derslere paralel genelde ve çok zorlamıyor.

      Delete